Sunday, February 10, 2013

Citerku : Angin Kencang - CNY

Jam 1.20 ptg, ketakutan dan mengiggil bila angin bertiup kencang kat luar rumah. Aku memang takut bab2 macam ni, aku ambil wuduk azan, solat kebetulan masa tu baru masuk waktu zohor dan aku mengaji. Cari buku doa dekat rak buku dan cari doa angin kencang...alahamduillah ada...aku baca berulang kali...badan mengiggil ketakutan...macam2 bunyi kat luar sana bila ditiup angin. Ya Allah!!!  Dah hampir 2 jam masih ada angin... angin yang masuk ikut celah sliding dan tingkap rumah menambahkan lagi rasa takut. Aku jenguk kat luar nampak blinds kat balkoni melayang2, loceng hiasan yang aku gantung tu pun berlaga-laga berbunyi bila ditiup angin. Lagi satu khemah motorsikal jiran aku pun melayang diterjah angin...risau juga kot2 tercabut ikatan khemah tu... banyak kereta parking kat situ termasuk kereta aku.
Aku tak boleh nak buat kerja bila dalam keadaan macam ni...mengiggil..aku duduk kat bilik belakang @ bilik solat..lagipun bilik ni kurang sikit dengar bunyi angin. Ya Allah!!! Kau hentikan tiupan ini sesungguhnya hanya engkau yang berkuasa. Amin.

No comments: