Sunday, February 16, 2014

Musim Kemarau

Sejak 2 minggu lepas cuaca agak panas dan berbahang, pokok bunga aku pun ada yang mula mengering...siram air pun tak menjadi. Aku pula asyik nak mencari ais je.. hakikatnya aku alergic dengan ais ketul. Hari sabtu semalam aku keluar jalan-jalan ke area  jalan TAR temani my adik nak shopping di sana...kami keluar pukul 10.30 pagi balik dah pukul 5 ptg...dengan cuaca panas kami keluar masuk kedai dan berjalan di pasar malam...sekejap kena udara sejuk sekejap panas...uuhhuu tak sedar bergelas2 kami tuang air tetap juga haus, kesudahannya aku beli ice blended yang berniaga dengan van berhampiran dengan Semua House....uuhhuu aku tergerak membeli ais blended mocha / cappucino caramel ni sebab dia guna fresh milk masa blend coffee dan ais...mesti hilang dahaga. 

Hari ni pula kat rumah sejak balik dari kelas mengaji dengan cuaca panas terik aku rasa tak sabar nak minum yang sejuk...tapi tak ambil ais ketul cukup la semalam aku minum ais blended..aku cuma minum fesh milk dicampur dengan cincau..sekarang ni cincau ada yang manis dan berperisa. Aku suka yang natural...musim panas macam ni elok minum cincau dapat sejukkan badan dan ianya juga dapat menurukan tekanan darah bagi yang mengalami tekanan darah tinggi. 

Fresh milik bersama cincau

No comments: