Saturday, February 9, 2013

Berjuang.. ofis di rumah

Hari minggu aku tumpu sepenuh masa dengan urusan di rumah. Dari pagi punch card... cuci baju, mop rumah dan pergi pasar. Rehat sekejap sambil tengok vcd cara nak memasak guna penanggang ajaib. Hari ni aku plan nak merealisasikan pemanggang tu untuk masak percik ikan dan ayam. Ok la berjaya la aku guna, tak sempat buat koleksi...he..he.. kalau tak ada yang bising.

Pemanggang ni memang mesra pengguna cepat masak, tidak melekat dan yang paling aku suka tak kotorkan dapur...bisasanya kalau guna pemanggang biasa aku balut dengan aluminium foil kadang kala tu menitik juga atas dapur.

Menu tengahari ni percik ikan dan ayam, bayam masak lemak, ikan bilis goreng petai dan sambal cili hijau + tempoyak. Makan dengan penuh selera di hari minggu setelah aku berjuang di dapur tiada gangguan stress pasal kerja ofis.

No comments: