Tuesday, January 15, 2013

Terapi Stress

Ya Allah pada Mu aku mengadu segala susah payah dan pada Mu jua aku mengucap kesyukuran dengan apa yang aku ada sekarang dari kesihatan, kebahagiaan dan sebagainya. Cuma ada kala tu aku rasa stress juga dengan keduniaan. Situasi kerja yang tak pernah habis dan tiada nikmat lagi untuk sembang dan gosip di internet:-):-):-)

Pagi tengahari petang berterusan aku mengadap kerja bila solat dan makan aku cuba buang soal kerja. Balik rumah ada kalanya gangguan kerja tetap ada. Nasib la company bagi S3 mesti la untuk buat kerja. Cerita bab S3 ni aku memang tak nak sebab tak nak tambah bebanan kerja dan kewangan.

Kalau boleh bila balik rumah aku nak duduk lepak depan tv sambil makan kuaci. Sebenarnya bagi aku makan kuaci ni boleh menghilangkan stress dan penat. Sejak akhir2 ni aku siap buat stok kat dalam kabinet dapur.... eemmm tambah kolasterol la sikit tapi menenangkan sikit stress dan lupa sekejap pasal kerja. Tapi berapa lama aku nak layan kuaci ni.???? Sekali sekala je jangan jadi habit dan addicted!!!!

Bawa balik kerja kononnya nak sambung buat kat rumah.... kesudahannya aku layan kuaci lagi best. Kerja tu buat besok di ofis okey...tak yah la nak korban masa indah di  rumah dengan kerja yang belum tentu dapat mengembalikan waktu itu lagi dan tak akan dapat pulangan yang lumayan pun.....bos-bos bukannya heran pun kita penat dan stress...maka kita pandai2 la mencari kebahagiaan untuk diri sendiri sebab masa itu tak mungkin akan  kembali lagi.

No comments: