Saturday, January 26, 2013

Raisin Bread & Tabur Badam


Tiba-tiba je petang ni nak makan roti manis, nak keluar rumah rasa malas la pula....jenguk kat dapur ... bread maker pun dah lama tak kerja jadi boleh la minta bantuan dia masak roti. Bahan yang ada cuma buah kering campur dan badam. Jadi la untuk buat sebuku roti. Roti ni tak boleh nak buat bentuk lain sebabnya microvave oven tiba-tiba je merajuk eemm rosak la tu, lagipun dah tiba masanya kot dah hampir 20 tahun dia berkhidmat untuk aku dari zaman aku bujang. Uuhhh ingat la masa beli microvave ni aku dapat duit pampasan dari company sebab aku ditukar ke subsidari.

Jadi bread maker ni boleh la berkhidmat untuk meroti untuk aku. Tak boleh berangan nak membakar cake etc buat masa ni. Masa untuk hantar repair pun tak tau bila, alamaknya kalau nak cepat aku kena la merayau ke kedai elektrik cari yang baru. "Tunggu je la dulu"...tula jawapan Mr Right bila aku minta hantar repair...eemm sabor la. Harapnya dia ganti yang baru uuhhuuh.

Saat aku dok taip kat blog ni dah bau keharuman roti yang dikerjakan oleh bread maker...seronok dan senangkan zaman sekarang tak perlu nak menguli tepung, masuk je bahan2 dalam acuan bread maker tu set je nak masak roti jenis apa, kemudian tinggal...kita boleh buat kerja lain tak perlu nak tunggu, kecuali nak buat bentuk roti tu kena la buat sendiri dan bakar guna oven lain.

No comments: