Saturday, September 28, 2013

Sandwich @ Burger @ Hotdog?

Sekadar nak rasa... semasa berjalan keluar menuju ke parking dari kedai wholesale.. ada kedai makanan menjual nasi arab + mandy dan kebab milik kaum Asia Tengah...anggapan aku owner kedai makan ni adalah orang yang sama pemilik wholesale. Biar la itu hak dia sebab mereka rajin dan mampu untuk buat bisnes. Aku pun menyinggah la sebab ikut Mr Right biasa la semua nak 'rasa'..aku cakap kalau nak beli nasi mandy @ nasi arab tak payah sebab sebelum ni pernah beli sekali... rasanya biasa je dan harganya agak mahal...nasi arab + ayam sikit je dah RM14. Tapi kali ni kami beli sandwich kebab kambing RM5 size dan intinya ala kadar je.. eeemmm taraf harga makanan sekarang dah tak boleh nak komen lebih2... lagipun kita makan jadi darah daging diri sendiri.

Sebenarnya aku tak pasti adakah ni sandwich @ burger @ hotdog @ kebab? Tapi aku bagi je nama seperti yang ada kat kertas bungkus tu. Sebungkus sandwich RM5, bukan sebab lapar kami beli tapi untuk rasa sedap atau tak makanan negara orang?
Ini la rupa sandwich kebab.. size ni lebih kurang 6 in...
yuooo ni la rupa isi perutnya... kecewa la sebab dagingnya teramat la sikit. Isi kandungannya yogurt + daging + capsicum
Daging ni dipotong untuk diisi dalam roti arab tu untuk dijadikan segulung sandwich...tepi tu adalah api yang membakar daging tersebut, kemudian bila  dah diisi segalanya dikepit dalam toster sebelah (alat yang ada pemegang)

No comments: