Tuesday, September 3, 2013

Hanya Citerku!!!

Beberapa hari ni setiap petang hujan, kalau hujan waktu balik kerja tambah la masalah jam...masing2 bawa kereta slow & steady. Aku bila bawa kereta cam ni mula la mengantuk...kalau boleh tak ingin aku dok lorong ikut kereta yang terhinjut-hinjut tambah sakit jiwa, aku sebolehnya akan ambil lorong tepi yang agak laju sikit...janji aku tak mengantuk. Tadi sampai kat rumah hujan masih lebat...alamak malasnya nak berpayung untuk buka pintu pagar...bila hujan mula la aku menghitung nak pasang
'auto gate' tak payah nak turun kereta... eemmm akibat kemalasan berpayung aku redah je dalam hujan buka pintu pagar....tak ada penyaki cari penyakit...masuk je rumah kepala aku mula berdenyut...sah gara2 kena hujan. 

Masa memandu mengantuk, kena hujan sakit kepala...ubatnya aku kena exercises!!! Basikal tu dah lama tak kayuh sejak puasa ni aku abaikan. Malam ni aku luangkan masa 30 minit untuk berkayuh...uuuhhh segar badan ni bila keluar peluh. Nekad!!! Mulai malam ni kena tetapkan masa untuk exercises demi perkumuhan toksin dalam badan yang buat aku mengantuk dan letih. Ok malam ni makan buah betik je la sebabnya kat ofis dah lunch laksa. Betik ni fresh & sweet, kalau macam ni sebijik betik pun aku boleh habiskan....

No comments: