Sunday, September 22, 2013

Sagu Gula Merah

Sagu ni aku masak untuk minum petang... tiba2 je rasa nak makan desert manis. Aku pilih masak sagu sebab kerjanya mudah dan cepat untuk dimakan. Biasa la bila terlintas nak makan mesti nak yang cepat masak dan cepat dimakan. Pilihan aku kali ni masa sagu dan dimakan dengan susu cair juga gula merah. Sagu ni masak dengan air biasa letak separuh aku buat hijau dan separuh warna sagu asal...dan nak bagi wangi letak daun pandan. Semasa masak gula merah pun aku letak daun pandan sebab aroma daun pandan boleh membuka selera. Proses menyedia desert ni hanya 45 minit je..bila sagu dah beku dah boleh makan....kalau nak makan yang sejuk boleh letak ais ketul...aku suka makan yang suam. 

hidangan ni kurang menarik...sebabnya tak sabar nak makan.

No comments: