Tuesday, March 11, 2014

Klinik Optometri

Minggu lepas aku ada temujanji di klinik mata UKM, yang dikendalikan oleh pelajar fakulti tersebut dan fasilitator atau supervisor yang monitor segala gerak kerja pelajar tersebut. Setelah sekian lama aku nak datang sini...hari ni baru ada kelapangan, temujanji aku pukul 2 petang tapi selesai semuanya dah pukul 4.30 ptg...nasihat aku bagi yang berkerja elok la ambil cuti atau minta timeslip. 

Pemeriksaan yang dijalankan memang teliti dan tidak dikenakan sebarang pembayaran, cuma bagi yang nak tempah kaca mata atau kanta lengkap kena la bayar. Kedai kaca mata yang disediakan kat sini banyak pilihan dan kat sini pelajar dan supervisor akan memberi nasihat tentang pemilihan kaca mata bergantung kepada keputusan pemeriksaan mata yang dilakukan.

Bagi yang ingin membuat temujanji boleh la menghubungi no telefon tersebut.
Eye drops - aku beli untuk penjagaan kesihatan mata, setelah dibuat pemeriksaan dalam mata aku ada tanda-tanda atau kesan habuk yang terkumpul, aku digalakkan menitik eye drops ni sekali sekala...lagipun ianya boleh membantu mencerahkan penglihatan.
Kad temujanji akan diberi untuk pemerikasaan akan datang, temujanji akan datang bergantung kepada tahap kesihatan mata. Bagi aku yang tidak mempunyai masalah yang teruk temujanji akan datang pada bulan September 2015.

No comments: