Wednesday, September 4, 2013

45 minutes Cycling

Hari ni aku tetapkan waktu untuk exercises, sampai rumah agak lewat...at 7pm aku mula mengayuh basikal, uuhhuu paksa diri ni ambil masa 45 minit setiap hari.... aku ketepikan waktu masak bila Mr Right outstation. Bila dia ada aku kena la adjust masa. 45 minit cycling memang dah cukup untuk keluarkan peluh...lagipun tak rasa penat sambil layan drama tv. Terasa kejang juga betis dan pinggang aku hari ni...mungkin tu tanda2 saraf mula berlaku pengaliran darah dan pembakaran toksin. Ya la bila setiap hari jadi rutin mungkin kejang dan tegang tu akan hilang. Harapnya aku terus membakar lemak2 tepu dalam badan ni...sebelum basikal tu merajuk.....

Setelah 15 minit kayuh...badan dah mula rasa berpeluh
46 minit berlalu...berhenti!!! cukup untuk hari ni lagipun badan dah berpeluh, urat betis pun dah terasa kejang, besok boleh sambung lagi.

No comments: