Wednesday, September 4, 2013

Pemanis

Rutin aku setiap pagi bila sampai ofis - kalau tak ada problem tengah jalan aku orang pertama sampai ofis - dari buka pintu, lampu, etc...aku akan menghala ke pantry untuk masak air. Emmm sambil tu cik yah  fikir nak minum apa pagi ni, kat pantry ada nescafee, teh, milo....semuanya aku tak terliur. Releks dulu masih awal pagi...lepak kat tempat aku sekejap...buka locker kot-kot ada stock minuman yang boleh tarik selera aku... tapi yang ada cuma paket pemanis.... uuhhh ni semua kenangan masa bertugas kat ofis 'comm center' beberapa bulan lepas. Pemanis ni aku beli sebab bos-bos kat sana dulu akan minta gula ni...mereka semua tak ambil gula biasa. Ada balance tu aku bawa la kat sini, tapi aku tak terminum pun. Ya la aku kalau minum teh atau nescafee mesti pilih susu pekat manis....uuuhhhuu lemak dan manis tetap dihatiku weeaahhh!!! Sekali sekala kalau bancuh teh o boleh la guna pemanis ni... tapi aku tak tau sejauh mana keberkesanan pemanis ni sebagai mengawal penyakit atau kelebihanya.

No comments: