Thursday, August 1, 2013

Cenderahati #Kenangan

Pagi tadi masa bersiap ke ofis..terpandang cincin ni dalam laci...oohhh cincin ni masa aku beli kat Sarangkot, Pokhara hari tu. Kalau nak ikutkan harga cincin ni murah je, tapi entah kenapa aku terpikat dengan paternnya. Ingat lagi masa ni kami ke sini untuk tunggu matahari pagi...di atas bukit tapi masa ni matahari sekejap je bersinar tiba-tiba diselubungi awan... agak kecewa sikit...tapi kami tetap tunggu sehingga awan yang berarak tu hilang...mana tau matahari akan muncul kembali. Sementara tu aku jenguk2 la ada barang2 cenderahati kat situ. Mulanya aku berkenan pasmina tenun @ handmade, comfirm pasmina tu buatan tangan sebabnya aku tengok sendiri kerjanya membuat tenunan tu kat situ....alatnya sama macam tenun songket. Tapi entah kenapa aku tak terbeli....yang aku beli cuma cincin ni je. Bila dah balik teringat2 la pula pasmina tu rasa rugi pulak tak beli harga yang dia orang tawarkan pun RM75 je. Tak pa dah banyak aku shopping pasmina masa kat Thamel Street sebelum tu. Kepada peminat2 batu2 permata kat Kathmandu memang banyak aksesori2 seperti rantai, gelang, cincin dan harganya bergantung kepada jenis batu permata tersebut. Ada juga aku jenguk kat kedai aksesori masa kat sana tapi aku tak membelinya... peniaga kat sini mesti layan bagus bila tau kita orang Malaysia...katanya orang Malaysia suka membeli dan bergaya dengan aksesori...  

No comments: