Sunday, August 4, 2013

25 Ramadhan #Juadah

Ramadhan dah tinggal berberapa hari je lagi, masing2 dalam mood beraya. Aku tak ada la "emo" sangat nak sambut raya...sekadar meraikan kesyukuran hari mulia. Lagipun tahun ni pertama kali dalam hidup aku sebagai pengembara sambut hari raya Aidil Fitri di perantauan. Kenapa?Mengapa?Hati aku keras kali ini? Aku sendiri tiada jawapan yang tepat! Mr Right bagi peluang untuk aku pulang ke kampung...cuma aku rasa bersalah bila dia balik dari overseas aku tak menyambut kepulangannya. 

Hari ni aku cuma masak sup ayam dan goreng ikan. Itu je makanan yang buat aku selera nak makan. Sup ayam ni aku masak bahagian yang bertulang macam kepak, leher dan kaki ayam. Dulu aku geli nak makan kaki ayam tapi sekarang entah kenapa jadi pilihan...anak sedara aku kat kampung pun tau makcik dia suka makan kaki ayam. Ada orang cakap makan kaki ayam ni bagus sebab boleh membantu dari terkena sakit lutut dan kulit cantik. Kalau untuk elak dari sakit lutut mungkin ada kebenaran sebab kaki ayam ni berjeli jadi elok untuk sakit lutut yang tak ada jel.. macam tambah gris. Jagi sesiapa yang ada sakit lutut boleh la sekali sekala masak kaki ayam...dari beli ayam seekor tapi kakinya buang...rugi tau.. dah la ayam mahal sekarang.

Sup Kepak Ayam dah siap...

No comments: