Thursday, August 1, 2013

23 Ramadhan @ 1 Ogos

Hari ni balik dari kerja menyinggah kat supermarket membeli barang untuk buat kuih @ biskut. Ya la lagi seminggu nak sambut aidil fitri aku belum buat persiapan kuih. Sejak tahun lepas aku dah pencen beli biskut untuk hari raya. Memandangkan harga tu kurang memuaskan hati dan rasanya pun belum pasti, lagi baik aku usaha mengadun sendiri biskut yang senang dan ringkas. Aku plan nak buat beberapa jenis je... Almond london, biskut mazola@kacang, Almond cookies, popia nestum, tart chease dan kek batik. Insyallah. Pilihan biskut ni antara kegemaran aku dan Mr Right, yang paling aku suka biskut mazola sebab rasanya klasik.

Bila dok memilih barang tu terfikir la pula nak buat chease kek selain dari biskut. Tercapai la juga bahan kek yang tidak ada dalam senarai. Cuma sekarang ni harga chease, butter agak mahal sikit jika dibandingkan dengan sebelum ini. Jadi tak hairan la kalau orang yang berniaga kuih raya naikkan harga. Harapnya cukup la masa nak membuatnya... tak pa tahun ni aku beraya di KL, memandangkan Mr Right balik dari outstation pada hari raya ke2.

Barang-barang kering yang aku capai kat supermarket tadi...yang lain dah masuk dalam peti ais

No comments: