Wednesday, July 31, 2013

22 Ramadhan #Juadah

Hari ni badan aku rasa lemah je...kat ofis kawan tegur, mata aku kelihatan layu. Mungkin dah 2 malam aku susah nak lena...entah apa yang aku fikir...kalau la dapat hidayat lailatul qadar alangkah nikmatnya!!!! Bila bangun sahur aku dah tak tidur...sambung baca Al Quran, mungkin kekurangan tidur la mata dan badan aku ni rasa letih. Sekali sekala sistem dalam badan ni ada gak peredarannya...biarkan!!! kita kena lawan jangan dok layan sangat letih atau sakit ni.

Untuk berbuka petang tadi aku goreng kueh teow...nak habiskan stok kueh teow...nampaknya 2 hari aku tak masak nasi. Eeemm makan je lagipun makanan yang masak sendiri ni boleh makan yang panas2 dan dah semestinya menepati selera. Kegemaran aku suka makan makanan yang berasap dan air minum waktu berbuka pun aku mesti bancuh teh O panas + limau air....uuuhhh dapat teh o limau panas rasa lega je tekak...badan pun terasa segar. Sajian kueh teow goreng petang ni ringkas je...rencahnya ala kadar, apa yang ada dalam simpanan sayur sawi, telur & udang... Alhamduillah syukur dengan rezeki aku hari ni...bila makan teringat Mr Right dok Wellington katanya rindu nak makan menu tempatan terutamanya nasi dan makanan yang pedas... tu la kan negara kita ni kalau bab masakan mesti cukup lengkap rasanya, sebab tu ke mana kita pergi mesti 'rindu' makanan tanah tumpah kita.

No comments: