Friday, August 30, 2013

Roti

Balik dari ofis petang tadi aku rasa dah jemu nak makan nasi sebab pagi dah makan nasi goreng, tengok bread maker eeemmm lama tak meroti. Checking bahan2 dalam kabinet - lepas tu termenung - nak buat roti apa ni? No idea weaahhh!!!
Lepak dulu cari idea, sambil tu belek hp kot2 ada resipi roti yang menarik perhatian....eeeemmm call adik kat JB la tanya khabar dia...aku cukup kesian kat dia sejak suaminya meninggal, kalau boleh aku nak teman dia sekurangnya dia tak sunyi. Namun apakan daya aku di KL nak ke sana kena fikir juga aku ni ada suami. Aku cukup faham perasaan bila dilanda kesunyian, kesedihan bila berseorangan sebab aku pernah mengalami situasi begini...cuma beza aku bukannya kehilangan suami. Hampir sejam juga aku melayan dia...ya la ada keluhan sedih, rindu etc dalam dirinya. Aku jadi pendengar yang setia agar dapat mengurangkan sedikit tekanan sengsara dalam dirinya.
Ok aku dah dapat idea buat roti beraneka rasa, aku letak kacang/peacan, raisin campuran dan madu. Ini pertama kali aku buat roti letak madu, asalnya resipi ni Roti Madu tapi aku tambah kacang dan raisin. Harapnya tak pening bila kami breakfast besok pagi. Cuma aku frust sikit silap setting color tu medium maka roti tu masak agak garing...tapi bahagian dalam masih lembut.
Roti yang masih panas terus dipotong - makan masa panas, aromanya memang menyelerakan dan lembut
Break Maker - stage akhir proses membakar roti

No comments: