Friday, August 23, 2013

Brunch Nasi Lemak

Pagi ni aku stress sepanjang jalan nak ke ofis mengadap jam teruk, aku dah agak masa nak keluar rumah sebab hujan dari awal pagi. Tapi aku ikut je la rentak terhinjut-hijut kat jalanraya tu, malas nak berlumba memotong lorong. Hari ni mood   kemalasan melebihi  hari biasa. Sampai ofis pun dah lewat... syaitan pun mula la menghasut aku kononnya tak payah puasa. Tergugat la segala keimanan ni, dah pukul 11 pagi dok fikir nak makan atau tak...kesudahannya aku tewas beli juga nasi lemak kat kafe. Kalau ikutkan waktu tu dah banyak pilihan makanan sebab dah hampir waktu lunch, nasi campur dan sebagainya siap untuk dimakan. Tapi aku cuma teringin nasi lemak je, nak makan yang ringkas minta telur rebus. Brunch aku hari ni nasi lemak telur rebus ditemani nescafe. Bila dah selesai makan perut aku mula terasa semacam je kembung + mual. Aduhai...kenapa ni??? adakah perut terkejut terima makanan pada waktu yang berlainan dari biasa. 

Bila fikir balik berpuasa ni adalah terbaik untuk jaga kesihatan, nak makan pun tak perlu fikir banyak. Balik rumah masak apa yang ada dan kita tau segala hasil masakan tu bersih dan berkualiti. InsyAllah sambung puasa minggu depan.

No comments: