Thursday, August 14, 2014

Nak Diet??

Puasa ramadhan dan puasa sunat lepas berat badan aku kurang beberapa kilo...seronok juga bila dapat pakai baju lama...ikut hati nak kurangkan lagi harapnya berjaya. Antara diet aku ialah kurangkan pengambilan coffee, teh dan susu pekat manis yang sebelum ni menjadi hidangan aku setiap pagi dan yang paling penting kurangkan pengambilan berkarbohidrat. Sepanjang sebulan puasa aku langsung tak minum teh tarik atau coffee...waktu sahur aku gantikan dengan jus buah.  Adakan aku akan berjaya jadikan amalan ni? kalau tak berjaya kurang berat pun sekurangnya mantain keadaan sekarang....

Cam mana nak diet ni? Petang ni ada permintaan nak makan nugget dan kentang goreng...eemmm aku pun terbabit sama la mengadap dinner dengan fast food...tapi aku tambahkan dengan salad sekurangnya dapat kurangkan pengambilan fast food.

No comments: