Monday, August 11, 2014

Kucing Parsi @ Snow

Undi yang aku dapat tidak menyebelahi aku!!! maka aku terpaksa akur kehendak orang kat rumah nak pelihara kucing yang diberi nama Snow sebab bulunya semua putih. Aku tidak setuju malah membangkang sejak kucing tu lahir...dah hampir setahun umur kucing tu timbul balik hasrat nak pelihara kucing...dah bermacam alasan dan ugutan aku berikan tetap tak diterima...kesudahannya aku terpaksa terima penghuni baru dalam rumah...harapnya aku sabar dengan kerenah salah satu binatang kesayangan Nabi swt. Aku suka kucing tapi tak suka binatang ni berkeliar dalam rumah...aku dah bagi notis awal-awal supaya tuannya 'take care' supaya Snow tidak buat aku marah...hehehe aku ni macam mak tiri la pulak...In sya Allah aku diberi kesabaran dan sifat sayang dan kesian kepada Snow....

Sejak 3 hari dia menghuni rumah...Snow belum lagi tunjuk sikap tak elok...dia memang takut nak pijak karpet dan tidak suka duduk duduk tempat yang berkain...tapi suka menyorok dan pantang buka pintu mesti berlari keluar rumah.
Seronok tengok bulunya yang gebu cantik beralun bila ditiup angin, patut la orang minat pelihara kucing dan sanggup berhabis menyediakan keperluan binatang ini.

No comments: