Thursday, November 10, 2011

Raja Satong

 Dalam perjalanan pulang ke kg singgah di RnR ada seorang pak cik dengan van menjual buah-buahan, madu dan pokok-pokok herba. Salah satu yang menarik perhatian saya adalah pokok Raja Satong.

Pokok ni tergolong dalam kategori pokok menumpang... tetapi saya tak pernah tengok keadaan semulajadinya. Ini la pertama kali saya tengok pokok ni yang original dan masih hidup. Sebelum ni saya cuma tengok ubi raja satong je...sebab masa itu kami mencari ubi raja satong untuk dijadikan ubat penawar kanser. Rupanya Raja Satong ni banyak kegunaan/khasiatnya.

Mungkin kepada yang mengenali pokok2 ni boleh memberi komen etc...sebab saya kurang pasti raja satong ni ada berbagai jenis atau tidak... sebab berdasarkan kepada gambar ni mengikut kata pak cik tu semuanya kategori Raja Satong.... 

Ubi Raja Satong




11 comments:

Unknown said...

Assalamualaikum..sis...
Saya dari kedah...pokok raja satong ni sis ada ka...
Saya sangat2 memerlukan pokok no utk ubat kanser...

Unknown said...

Assalamualaikum..sis...
Saya dari kedah...pokok raja satong ni sis ada ka...
Saya sangat2 memerlukan pokok no utk ubat kanser...

Princess Beauty said...

Saya ada yg dah diproses menjd serbuk & ekstrak
. 012 9184181

Unknown said...

Slm...sis..boleh call saya 0175418358

Unknown said...

Slm...sis..boleh call saya 0175418358

Unknown said...

Salam pn ros. Saya ada jual pati raja satong. Harganya RM250.00 / 140ML. Pati ini boleh tahan sehingga 5-6 tahun. Hubungi saya Prof.Dr Sanusi. 0183567828 @ email docsankemangi@gmail.com

Unknown said...

Sy ada jual dlm bentuk jus yg terus boleh diminum. Harga berpatutan.
Boleh hubungi saya melalui tpn/WA 013-9433693

Unknown said...

Salam..sy ada jual ubi raja satong dan pkok raja satong

Unknown said...

Salam,sy ada jual ubi raja satong,dan pokok raja satong
0179182130

Unknown said...

Assalamualaikum sis ada jual ubi raja satong tak?

jusinfiniti said...

salam sy ada jual raja satong asli sekilo rm150.wasap sy 0174687570 mohd zuhairi