Friday, October 25, 2013

Nasi + Daging Bakar

Makan malam tadi aku sediakan nasi putih bermenukan kari kepala ikan, daging bakar, acar timun dan sambal. Sejak beberapa hari aku tak masak nasi untuk dinner, hari ni tiba2 mood nak makan dan terbayang2 daging bakar cicah sambal cili atau air lada. Sambal cili tu aku cuma buat ringkas je tumbuk cili padi sedikit cuka dan perah limau nipis, potong bawang besar dan letak gula garam. Makan nasi dengan daging bakar pun dah cukup selera... alamak diet aku tak makan nasi  beberapa hari lepas terlerai sudah.

Sempat snap pic daging bakar dan acar je, kari ikan dan yang lain tu terabai... sebabnya kejar masa untuk menghidang nak tengok drama Akasia LYMA... uuuhhu Mr Right pun tak boleh nak komen apa bila aku bekejar memasak dan bajet makan sambil tengok drama yang menjadi kegilaan aku sekarang.

Daging ni sebelum dibakar aku perap dengan rempah ratus... 
Acar mentah yang ringkas : timun + karot + potong cili dan bawang besar letak sedikit sos cili atau cuka serta sedikit garam gula

No comments: