Monday, July 15, 2013

Ikan Singgang & Budu

Hari ni aku sampai rumah agak lewat, gara-gara ikut Duke ke Jalan Kuching jammed - sebelum ni aku cuba elak ikut Duke - kebetulan hari ni ada urusan kat luar aku tak nak pusing balik ikut jalan biasa aku lalu..kalau ikutkan jika aku patah balik dekat je.. tapi silap percaturan... maka aku makan angin kosong hampir setengah jam lewat dari biasa. 

Bila kat dapur masa pun tak banyak, untuk berbuka aku masak yang senang tapi boleh buat aku makan bertambah...masak singgang ikan tenggiri - kawannya adalah budu, ikan selar bakar & ulam. Lauk lain yang aku masak seperti sayur campur, ikan percik tak disentuh...dah cukup berlaukan ikan singgang, budu dan ulam. Bila dah selera tu tak sedar makan nasi bertambah, eemmm hari ni je makan bertambah ya - besok kena kurangkan nasi.

No comments: