Friday, July 12, 2013

3 Ramadhan

Tiga hari berlalu Ramadhan, setiap waktu aku rasakan berlalu dengan pantas, tak terkejar untuk aku mengira berapa pahala dapat aku kumpul. Hanya Allah swt yang maha mengetahui, sesungguhnya aku berusaha untuk mencari pahala.... dengan solat, puasa, solat sunat terawih, membaca al quran...berapa kebaikan aku perolehi???
Berbuka puasa petang tadi menu aku masak kurang meriah tetapi aku berselera makan... tak meriah sebabnya caturan masakan tu sewarna je... bayam masak air, ayam kicap dengan kacang panjang, ikan bilis goreng dan ikan selar goreng. Betul la cakap biar sakit mata memandang tapi dalamnya indah. Macam tu la diibaratkan menu berbuka aku petang tadi. Bayam adalah sayur kegemaran aku, kena pula dengan ikan perkasam dan sambal tempoyak memang bertambah la nasi...itula rezeki hari ini.

No comments: