Tuesday, July 23, 2013

14 Ramadhan @ Udang Masak Tempoyak

Ya Allah cepatnya masa berlalu... besok dah setengah bulan berpuasa. Salah satu nikmat bulan mulia ni adalah masa yang dilalui setiap hari terasa terlalu singkat dan cepat. Bila dikira memang amat takut...umur aku dah jauh tinggalkan dunia ni...ya bila2 masa akan dijemput olehNya. Sudah cukupkan bekalan aku untuk mengadapNya...Ya Allah!!!

Udang Masak Tempoyak - Udang + tumis bawang merah dan cili + tempoyak + air + ketuk serai

Catatan menu aku berbuka petang tadi...petang ni agak kepeningan untuk memasak...aku dah hilang idea..selera nak makan pun tak tau apa. Tanya Mr Right jawapannya... masak apa je dia makan. Bila aku tanya kalau masak mee goreng?? dia jawab tak nak. Aku tau nasi juga pilihan utama... keputusannya aku masak menu kegemaran Mr Right udang masak tempoyak. Sayur bayam, ikan kembung goreng. 

Ikan Kembung Goreng!!!!
 
Untuk tambah selera aku sediakan budu + ikan bakar tawar + cincang mangga +lada + tempoyak + perah limau kasturi & cicah ulam timun dan kacang panjang. Jawabnya berbuka tadi habis la sepinggang nasi. Alhamduillah rezeki hari ni.


Ikan Kembung Bakar Tawar, Budu + Ulam

No comments: