Wednesday, July 24, 2013

15 Ramadhan - Mee Sup

Alhamduillah syukur!!!  sudah 15 puasa... setakat hari ni aku masih diberi kekuatan untuk menjalani ibadat puasa dan rukun2 yang lain. Solat terawih masih mampu aku tunai meskipun badan ni terasa penat, tapi aku lawan dari hasutan kemalasan dan kepenatan tu....setahun hanya sebulan je aku dapat jumpa ramadhan.

Balik dari ofis petang tadi badan ni teramat letih...dah la pagi petang atas jalan menempuh jamm...sampai rumah nak berdiri untuk masak pun terasa kaki ni tegang je. Petang ni menu sampingan selain nasi aku masak mee sup atau aku panggil mee kuah, sup tu macam masak sup sayur cuma tambah mee je. Lagipun mee kuah ni boleh juga dimakan dengan nasi. Hari ni menu aku banyak senang dan cepat...boleh la rehat sekejap sebelum berbuka.  

Mee Sup @ Kuah

No comments: