Wednesday, August 9, 2017

Nasi Goreng

Makan malam sekadar nasi goreng je...ini je yang mampu masak sebab sampai rumah dah jam 7 ptg. Sekarang ni bila hari bekerja saya cuba kejar masa untuk ada waktu berehat dari melakukan kerja2 rumah seperti memasak dan kemas rumah kecuali hari cuti. Bila usia begini saya cuba ubah jadual kehidupan...masa untuk bekerja ofis memang tak boleh nak ubah dah termaktub kena kerja ikut undang2 pejabat. Bila rumah saya bahagikan masa untuk rehatkan badan mulai jam 8 malam...solat dan mengaji...pukul 10 mlm dah nak rehatkan badan...sekarang umur dah meningkat kesihatan perlu diutamakan...perlu cukup tidur. Untuk hari ini saya cari menu yang cepat siap sebab saya penat untuk berdiri lama2 di dapur...uhuhuh nasi goreng cukup la ya...besok lusa kalau saya sampai rumah awal saya masak menu lain. 

Nasi goreng dan hirisan kambing bakar...macam ini pun sudah cukup kenyang...hanya ambil masa setengah jam je...sebab stok nasi semalam masih ada...jadi senang dan cepat kerja saya masak nasi goreng. Kambing panggang tu saya ada simpan yang frozen jadi panaskan je.

No comments: