Tuesday, August 22, 2017

Bihun Goreng Rasa Tomyam

Sarapan pagi ini masak bihun goreng. Setiap pagi asyik makan roti je...hari ni makan berat ya😙. Saya goreng bihun sekadar ketuk bawang putih dan sedikit halia....tumis kekuningan, masukan rencah daging yang dipotong halus, udang dan fish ball serta rencah tomyam sukatan rencah ni agak2 ada rasa la ya...saya letak 2 sudu besar...kalau guna rencah tomyam yang kiub 2 ketul....tu bergantuang pada jumlah bihun ya...saya masa separuh bungkus bihun. Kemudian letak kicap tak letak pun tak pa...rasa rencah tomyam dah sedap!! dan rasakan dengan garam gula...sayur?? Saya cuma letak karot je...kalau suka pedas letak cili padi ya! Tu je resipi bihun saya untuk sarapan pagi ini. Sekurangnya ada kelainan masak bihun pagi ini.. 

Ini bekal saya bawa ke tempat kerja...bihun goreng rasa tomyam...kenyang hingga ke petang 😄




No comments: