Saturday, December 27, 2014

Bencana Banjir Dugaan DariNya

Bencana banjir di Pantai Timur sejak 21 Disember... membuatkan aku dan seluruh warga terutamanya anak2 Kelantan juga negeri-negeri yang terlibat tak senang duduk, meskipun rumah keluarga aku di kampung tidak dilanda banjir tapi aku turut simpati malahan setiap kali tengok tv dan baca luahan di FB menitis airmata....sebelum ni sedih bila tengok bencana di negara luar...hari ni negeri sendiri!!!  

Situasi banjir yang luar biasa ini cukup meruntum hati aku sebab ada kehilangan nyawa, penduduk hilang rumah dan harta benda...hati aku tidak terkata sayu melihat nasib mereka bila tiada tempat berteduh setelah pulang dari pusat pemindahan...makan, pakai??? untuk meneruskan hidup di hari berikutnya memerlukan kesabaran dan ketabahan...tiada kata-kata yang terungkap hanya padaNya kita berdoa. Ya Allah aku mohon pada Mu!!!!

Gambar...air mula masuk ke bandar Pasir Mas setelah air sungai melimpahi benteng

No comments: