Sunday, December 14, 2014

Sarapan Nasi Kerabu Ayam Bakar

Sebelum nak cerita pasal sarapan... Pagi tadi dikejutkan rumah jiran yang berdepan dengan kami dimasuk pencuri, mengikut katanya secara pukau, kejadiannya lebih kurang jam 4 pagi...mereka sedar bila pencuri sudah keluar melalui pintu depan yang dibuka menggunakan kunci, mereka panjat masuk melalui balkoni tingkat 2...aduhai kawasan perumahan aku yang lengkap sekeruti pun sudah tidak terkawal...mengikut kata polis mereka ni masuk melalui kawasan belakang perumahan yang ada sedikit hutan simpanan berbukit, kat bahagian ni memang tidak ada pengawal...lagipun ada projek perumahan baru...sah la warga asing yang menyelongkar.

Apa pun projek nasi kerabu aku pagi ni untuk sarapan tetap diteruskan juga walaupun dah lewat masuk dapur, sebabnya tumis nasi kerabu ni aku dah masak malam tadi dan ayam pun telah perap malam tadi. Pagi ni cuma masak nasi dan bakar ayam serta sediakan bahan-bahan lain. 


Ayam bakar berempah
Hidangan nasi kerabu ayam bakar, memang menyelerakan sarapan kami pagi ini...lagipun nasi kerabu ni memang makanan yang tidak akan ditolak oleh penghuni rumah aku...dari pagi ke malam pun sanggup makan.

No comments: