Sunday, March 24, 2013

Merayap + Menyoping

------------------------------------------------------------------------------------

 Balik dari kelas mengaji Al Quran tengahari tadi aku melucur padu kereta ke arah sogo, kira ok la jalan hari ni tak banyak kereta tapi bila sampai kat parking di sogo penuh juga parkingnya. Cuma qeue sekejap je aku dapat parking, lama juga aku tak datang soping. Bila tengok member card sogo dah expire, aku perbaharui dapat diskaun separuh, dapat goddies beg satu. Matlamat aku datang nak beli minyak wangi, aku dah regular customer dapat la souvenier kecil2 dari salegirl. Kemudian merayau kat tingkat lain aku beli quit dapat free 2 beg jut untuk letak barang. Teringat nak reedem point member card...ok la dari terbuang @ expired baik aku tukar je. Point 3 lebih akan expired April ni. Point tu aku tukar dengan beg warna hitam, boleh juga guna ke ofis. 

Kesudahannya aku ke supermarket beli barang keperluan dapur. Ada barang2 tertentu murah jika dibandingkan dengan tempat lain. Uuuuhhhuu dah petang belum solat zohor lagi...aku cabut dulu kalau ikut nak merayau belum puas. Ikut pada jumlah bill yang aku soping aku dapat free parking. Allahamduillah hari banyak juga aku dapat benda free dan stress pun dah kurang sikit.
Nota: gambar tu merupakan antara barang2 free aku dapat kat Sogo.

No comments: