Thursday, March 21, 2013

Bun sosej

 ------------------------------------------------------------------------------------


Untuk makan tengahari hanya la sebiji bun sosej...sedap juga sebagai pengganti nasi. Bila badan terasa berat baru nak control makan, kalau tak aku suap je sampai kenyang. Sekarang dah nak mula menyesal bila jarum penimbang dah naik...sabar je la.!!! Diri sendiri yang kena tangung. Lagipun selera hari ni agak kurang mungkin kepala berserabut dengan pelbagai masalah...yang keluar masuk dalam fikiran aku ni. Sampai bila aku nak hadap dengan masalah majikan dan pekerja2 lain. Kenapa aku perlu cari aku untuk selesaikan masalah. Aku tidak mampu untuk selesai semua masalah kau orang dengan majikan. Aku hanya la pekerja biasa...aku cuba perjuang untuk kebajikan orang lain...tapi penyelesaian bukannya aku.!!! Lupakan semua tu...emosi sekejap.
Aku mula diet dengan cara mengurangkan makan nasi. Harapnya boleh berjaya kawal nafsu diri sendiri...hakikatnya kesungguhan saja yang dapat menentukan setiap keberhasilannya.

No comments: