Sunday, March 3, 2013

Kenduri

Buah Tangan Tetamu
Semalam dan hari ni ulang alik pergi Subang kenduri ada kahwin anak sepupu. Dua hari kenduri... sabtu akad nikah, berinai, solat hajat  dan tahlil. Ahad kenduri dan acara sanding ada persembahan silat... aku yang jadi tetamu pun penat. Lagipun sekarang ni musim panas, tau je bila berada dalam suasana kenduri, dengan tetamu jemputan, kaum keluarga dll... haba yang panas buat aku rasa tak selesa...nak cabut balik awal!!! apa pula kata sedara mara.. emmm ya la semua nak fikir perasaan orang. 

Tema kenduri ni pengantin pilih warna merah. Bunga telur, khemah, hantaran dan kek berseri2 merah!!! Aku yang tengok majlis 2 hari berturut-turun ni pun terasa penat...walhal aku bukannya banyak buat kerja pun... sekadar tolong isi2 makanan untuk orang makan je, ya la ringan2 la sikit tangan..

Aduss!!! dah melekit rasa badan aku ni, kebetulan petang ni Mr Right kena outstation jadi ada alasan aku nak balik cepat.. ya la malam tadi dah tunggu hingga pukul 11 malam..besok nak kerja...aku nak juga rehat. Aku pun dah dapat arahan kerja kena siapkan kerja dan email secepat mungkin...eeemm sebelum munculnya matahari pagi esok. Begitu la arahan dari bos dan yang berangan jadi bos..dia orang bukannya fikir hari minggu aku untuk beriadah bersama keluarga. 

No comments: