Saturday, March 2, 2013

Kepala Ikan

Hari untuk aku fokus urusan di rumah, masak kari kepala ikan merah menu makan tengahari ni. Mungkin ada yang tak makan kepala ikan,  sebab ada yang kata fikiran akan jadi lembab dan kurang bijak. Entah la sejauh mana teori ni benar. Aku makan je cuma boleh kira setahun tu berapa kali.
Hari ni sepatutnya aku ada makan free, kenduri anak sepupu akad nikah tapi Mr Right ada urusan jadi kami plan nak pergi petang ni atau besok je ke majlis sanding. Lagipun tak semua orang minat makan kat tempat kenduri... biasa la macam2 alasan. Selagi wujudnya manusia yang boleh bercakap... selama tu la ada je yang berbunyi dalam bentuk tidak puas hati dan teramat banyak yang negatif.

Lepas makan kari ni mengantuk la pula, aku ingat nak la santai sekejap.. tiba2 je teringat kena urus duty kat rumah ni...baju kerja belum iron, besok pergi kenduri mesti ambil masa kat sana. Begini la rutin hari minggu kalau ada program lain kena la bijak mengatur masa. Kalau ikutkan badan yang penat nak je aku lepak santai. Eeemm baru nak berangan nak rest!!! dah ada yang tanya nak pergi rumah kenduri pukul berapa? Aku minta la lewat sikit nak kena siapkan tugas aku di rumah dulu, sebabnya bila balik kenduri pasti kepenatan. Adakalanya bila jadual harian penuh kita rasa seronok, tapi sebalik tu mengeluh juga!!!!

No comments: