Sunday, March 24, 2013

Jus Delima

------------------------------------------------------------------------------------
 
Buah delima salah sejenis buah yang berkhasiat, kalau sesiapa rajin membaca buku2 merawat penyakit mesti terbaca kelebihan buah ini. Antara yang aku pernah baca ia dapat membantu peredaran darah dalam tubuh, memberi tenaga, membantu dari sel kanser, gout, radang sendi dan mencantikkan kulit... cuma sejauh mana keberkesanannya aku belum pasti... 
Jus ni aku beli dengan ustaz tempat aku mengaji... kawan dia minta tolong pasarkan. Produk delima ni ada 2 jenis iaitu jus dan pati, dibawa dari Iran mungkin packaging dibuat di sini. Rasanya manis masam sebelum tu aku sejukkan dalam  peti ais, bila minum yang dah sejuk rasanya ok juga. Harga untuk satu packet RM2.50 dan pati delima sebotok RM85. Aku terlupa untuk snap pic pati jus. Mungkin produk ni boleh dibeli kat outlet lain cuma aku ni jarang nak meninjau kat kedai-kedai untuk mencari produk-produk macam ni, sebabnya kalau menyinggah sudah pasti aku membuat pelaburan dan terlalu banyak sangat untuk dipilih.

No comments: