Tuesday, February 2, 2016

Berehat Di Kampung!!

Cuti Thaipusam minggu lepas kami balik kampung berehat di sana beberapa hari...kebetulan ada kenduri kahwin sedara langsung sambung cuti rehat. Seronok bercuti waktu begini sebabnya tiada kesibukan atau kesesakan di jalan raya...suasana di kampung pun tenang dan damai. 

Aktiviti kami di kampung ala-ala santai...waktu pagi keluar sarapan kat warung ada nasi kerabu, nasi berlauk dan nasi dagang...lepak kat kedai kopi sambil menikmati sarapan. Lepas sarapan pergi pasar jalan2 je tengok apa yang berkenan untuk masak tengahari...beberapa hari di kampung rutin kami sama namun cukup mendamaikan jauh dari tekanan kerja dan kesesakan kotaraya.
Antara makanan yang tetap menjadi pilihan setiap pagi. Harga sepinggan nasi kerabu daging bakar RM3.50 sahaja.
Nescafe!!! tengok kandungan susu pekat manis, peniaga di Kelantan tidak kedekut bahan bila menyediakan minuman. Harga segelas nescafe atau teh susu hanya RM1 sahaja...minum di warung tiada GST!!!
Salah satu kedai yang menjual minuman di pekan Rantau Panjang berbagai perisa... setelah sekian lama tidak berkunjung ke pekan ini, taraf pembangunannya sudah berubah sudah ada bazar baru dan agak selesa untuk membeli barang keperluan seperti pakaian. Haraf maaf terlupa ambil gambar bazar Siti Fatimah.
Ais Green Tea RM3 size gelas besar boleh minum untuk 2 orang.

No comments: