Monday, July 7, 2014

Ramadhan Ke 8

Alhamduillah...sudah 8 hari kita menjalani ibadat puasa dibulan Ramadhan...syukur diberi kesejahteraan untuk beribadat. 
Balik dari kelas mengaji Al Quran tengahari tadi aku singgah di Tesco membeli barang mentah untuk masak berbuka....mak aiii ramainya orang membeli-belah, nak que timbang barang pun berderet...sabar la sebab aku kena juga beli bahan-bahan untuk masak petang nanti. Hari ni menu rasa Kelantan memandangkan adik datang berbuka kat rumah. 
Menu untuk juadah aku pilih nasi putih, daging singgang, ikan dan ayam percik, sambal sotong, kerabu nasi ulam, sayur goreng dan ulaman cicah budu. Kuih sudah pastinya manis...aku buat puteri mandi dan sekaya telur. Minuman air tembikai dan untuk pencuci mulut selain dari kuih aku sediakan colek buah-buahan.  

Hari ni sempat ambil gambar kuih-muih je...makanan lain tak berkesempatan. 

Sekaya telur ni baru masak...sejukkan dalam peti ais sebab bila nak potong kuih ni mudah dan elok
Ini la dia Puteri mandi...puteri berwarna warni berperisa durian

No comments: