Monday, July 21, 2014

Kuih Raya

Cuti sabtu dan ahad aku ambil kesempatan buat biskut raya untuk dibawa balik kampung. Semangat nak buat biskut ni ada cuma masa tu agak terhad...malam habis solat terawih dah penat...jadi 2 hari cuti aku dapat la masak 3 jenis kuih...ingat nak beli je kuih-kuih kat supermarket untuk dibawa balik kampung...tapi ada pula yang menghalang...eemm ya la terpaksa la aku buat, tahun ni aku buat jenis biskut yang lain dari tahun sebelum ni. Sebenarnya aku pilih biskut yang paling senang dan tidak ambil masa yang lama untuk proses. Cornflake madu, cokies coklat chips dan biskut mazola. Rasanya biskut macam ni ramai yang minat... bab masak biskut ni memang hobi aku dari dulu lagi tak suka makan. Minat membuat biskut dan kek bila tiba musim raya ni mungkin aku diterapkan dari kecil lagi oleh arwah Mek...hingga la sekarang aku suka masak...memasak sekadar hidangan keluarga je la...buat masa ni belum ada cita-cita lebih dari itu.

Cornflake madu
Biskut kacang @ mazola
Adunan cookies coklat chips...simpan selama 30 minit dalam peti ais sebelum bakar bertujuan untuk menghasilkan kerangupan cookies tersebut.

No comments: