Monday, May 5, 2014

Paprik Campur

Balik dari kerja petang tadi hujan lebat semua kereta dipandu perlahan...aku teramat risau kalau ada air naik sepanjang jalan. Alhamduillah aku selamat sampai seperti biasa cuma menahan sakit perut sebab dah masuk waktu makan...sejak kena gastrik aku kena makan jarak masa 2@3 jam...kalau lewat sakit perut ni tak boleh nak cakap macam kena hiris...pedih dan senak. Sementara tunggu makan malam aku kunyah biskut cream craker sebagai pengalas perut. 

Menu malam ni masak paprik campur menjadi pilihan sebabnya sekali masak dalam satu menu lengkap dengan sayur dan lauk pauk...cuma paprik aku kali ni kurang pedas. Hari ni aku beranikan diri makan lauk macam ni, walaupun aku ada buat kerabu mangga ala thai tapi kuatkan hati jangan makan!!! bagi orang yang sihat je yang makan. Untuk aku cukup la makan nasi paprik ala-ala makan kat kedai. 

Masakan yang senang dan lengkap dengan sayur serta lauk ayam, udang etc...tak perlu ada lauk lain lagi bila makan nasi.

No comments: