Monday, May 5, 2014

Makan Sup Lagi!!!

Meriahkan? Mengikut pakar pemakanan hidangan yang berwarna warni terutama sekali sayur-sayuran dan buah-buahan adalah menu yang paling bagus untuk kesihatan

Sejak tak sihat... beberapa hari ni makanan yang menjadi pilihan aku adalah sup...tu je boleh diterima oleh tekak dan untuk sistem penghadaman memandangkan masalah dalam perut belum boleh terima makanan keras. Mesti ada yang tanya tak jemu ke asyik makan sup sayur etc??? Jawapannya tidak!!! sebabnya bila sakit kita sanggup makan apa saja janji cepat sembuh. 

Malam ni aku masak sup sayur dan masukkan sedikit kueh teow, sup ni aku tak tumis sebab tak nak makanan berminyak. Aku masak air masukkan ikan bilis, bawang putih dan halia untuk dapatkan stok @ kuah sup..kemudian masukkan rencah seperti fish ball dan tauhu serta sayur-sayuran. Senangkan cara aku memasak!!!

No comments: