Thursday, May 1, 2014

Bila Sakit!!!

Salam 1 Rejab 1435H, mungkin ada yang berpuasa sunat hari khamis, aku tak puasa memandangkan kesihatan tak mengizinkan. Hari ni makan tengahari aku menu orang sakit...masak sup tauhu bersama sayur-sayur dimakan dengan nasi, sehari dua ni kena pantang lauk pauk yang pedas dan bergoreng...Allah swt menguji dengan kesakitan maka hilanglah nikmat makan untuk seketika.

Ujian sakit bagi aku ada hikmatnya!!! kesedaran keinsafan bertapak dalam diri aku mengingatkan akan segala yang ada di dunia ini hanya pinjaman dan sementara saja.

Makanan orang sakit dan yang memasak pun orang sakit maka penyediaan bahan-bahan pun ala kadar je...kalau nak beli kat kedai macam ni mesti tukang masak kat kedai tu tak nak masak sebab masakannya ringkas sangat...mesti dia cakap..aku ni pemalas atau tak reti masuk dapur... rasanya mesti dia cakap sup macam ni pun tak boleh masak ke cik ya oiii??... uuuhhh dari kena sindir macam ni lagi baik aku masak.

No comments: