Wednesday, January 1, 2014

Tahun 2014

Setiap kali kedatangan tahun baru ada saja check list azam dan semangat untuk mengejar sesuatu. Begitu juga dengan aku...ooppss tahun 2013 apa yang aku capai adakan semuanya dapat aku gapai? Seingat aku ada juga yang dapat aku tunai dan capai.

Tahun 2013 kian hampir ditinggalkan, hadirnya angka 2014... dunia makin jauh aku tinggalkan dengan pertambahan usia. Sudah cukupkan apa yang aku cari di dunia ni??, bagaimana pula dengan bekalan untuk aku bawa ke akhirat nanti?? Tuhanku hanya pada Mu aku bermohon berikan aku kesempatan untuk mengisi dada ini dengan ilmu dan amal serta berkati lah perjalanan ini. Jauhkan aku dari kealpaan bawa la aku bersujud padaMu mengsyukuri atas nikmat yang telah Engkau berikan semenjak aku dilahirkan ke dunia ini. Andainya dunia ini akan ditinggalkan... aku berdoa semoga amalan aku diterimaNya di akhirat kelak. InsyAllah.

No comments: