Monday, January 13, 2014

Versi Ikan Siakap

Bagi yang minat memasak dah pasti kreatif dan mesti banyak menu atau resipi menjadi koleksi. Ada tu menu yang tak pernah terfikir boleh dimasak pun dia orang boleh masak dan sedap. Aku ni bukannya tergolong dalam kategori tersebut, sebelum ni aku masak apa yang aku tahu je, cuma sejak ada sumber dari blogger aku pun terjerumus la mencuba resipinya. Sekarang ni senang je nak cari resipi tekan je internet minta tolong pak cik goggle semua boleh dapat...tak macam dulu kena cari buku resipi, telefon mak, cari kawan-kawan untuk minta resipi.

Al-kisahnya - hari minggu kat rumah aku ketandusan idea nak masak ikan siakap, sebelum ni tau masak 3 rasa dan stim je. Aku mencari la versi memasak ikan siakap...eeemm ada resipi ikan siakap masak tempoyak, was-was juga tapi aku cuba cuma seekor ikan siakap yang ada aku masak separuh je dan separuh lagi masak kicap. Masak kicap tu pun pertama kali aku cuba dengan ikan siakap. Semuanya aku cari nahas la bab menu hari ni. Jangan hari nanti ada yang kelaparan la sebab tak selera nak makan menu hari ni. Alhamduillah...2 menu versi ikan siakap tu sedap tuan puan. Bagi yang belum mencubanya aku rekmen memasaknya.

Ikan siakap masak tempoyak

Ikan siakap masak kicap
Sayur campur bertemankan encik sotong

No comments: