Tuesday, June 18, 2013

WARNA

Pagi ni terbaca artikel dalam BH tentang Kenali Potensi Diri - Terapi warna mampu bantu individu bentuk personaliti positif.

Panduan Pemilihan Warna :

ISNIN - Dianggap sebagai hari permulaan dalam setiap minggu. Pilihan warna putih pada pakaian atau aksesori sesuai untuk Isnin bagi menjelaskan setiap kesukaran atau masalah pasti ada jalan penyelesaian.

SELASA - Melambangkan emosi atau kasih sayang. Rona yang sesuai adalah merah jambu atau ungu lembayung.

RABU - Hari komunikasi dan warna biru seusai untuk anda terutama apabila perlu membuat pembentangan atau berjumpa pelanggan supaya komunikasi berjalan lancar.

KHAMIS - Kuning atau oren mempunyai kaitan dengan perut dan ia melambangkan hari yang kreatif. Jesteru, Khamis sesuai jika ingin melakukan senaman latihan di gimnasium tau mengamalkan diet untuk menguruskan badan.

JUMAAT - Hjau berkaitan dengan paru-paru dan jantung serta melambangkan keagamaan.

SABTU - Merah sering dikaitkan dengan darah. Pada Sabtu, kebanyakan individu mudah terpengaruh atau cenderung untuk ditipu. Sebaiknya, elak memilih Sabtu jik ingin membuat urusan berkaitan kewangan.

AHAD - Hitam warna yang sesuai. Ia menjadi hari yang penuh misteri atau rahsia. Biasanya, warna itu dikaitkan dengan otot, tulang dan sendi.

No comments: