Wednesday, June 19, 2013

Makan Malam - Ikan Lemak Kuning Santan Frozen

Ha.ha.ha tajuk post aku hari ni panjang macam cerita novel. Petang semalam aku masak untuk makan malam tapi agak kurang puas hati sebabnya selera nak makan ikan masak lemak kuning, bila check dalam kabinet santan tak ada...eemm terpaksa la guna santan yang frozen...aku kurang suka masa guna santan frozen sebab bila masak kuah tak cantik...nampak macam santan berketul. Tapi angkara kepingan nak makan masak lemak kuning aku masak je la, walaupun rupanya tak seindah...tapi rasanya tetap ada. Daging goreng dan bendi goreng lauk tambahan malam ni. Sejak selsema ni..malam tadi baru ada selera nak makan. Tapi bila makan yang bersantan dan minyak ni alamak batuk tak lambat kebah la jawabnya. Tak pa la kalau nak ikut semua pantang kesudahannya berlapar la aku.

No comments: