Sunday, June 16, 2013

Dua Versi Nasi

Hari minggu : macam biasa aktiviti aku kalau Mr Right ada, kami menyinggah kat mall untuk exercises kaki, mata dan poket untuk habiskan masa hari minggu. Selepas kelas mengaji pukul 1 ptg, nak jalan2 cari makan tengahari masih kenyang, pagi tadi untuk sarapan aku masak kari sardin makan dengan capati. Jadi window shopping dulu... eeemm aku ni ikut je, lagipun aku tau kalau Mr Right menuju ke tempat yang dia cakap mesti dia ada tujuan nak melihat atau membeli. Sah dia shopping hari ni... ok la keperluan kami... aku tukang tulis je janji dia bayar.
Masa kami keluar dari Ampang Point tu dah pukul 4 ptg, eeemm nak makan apa la waktu macam ni? Bila tengok menu macam2 masakan ada, kesudahannya pilih nasi ayam dan nasi goreng special (yang special cuma ada kepak ayam). Alahai!!! apa la kami ni setakat nak makan macam ni tak payah la masuk coffee house taraf hotel. 

Memang sah la rasanya tak menepati selera kami berdua, hidangan ni menang kerana persembahannya. Tapi rezeki yang datang tu tak perlu dipertikaikan... kita makan je mana tau esok lusa tak ada lagi makanan seindah ini.

No comments: