Saturday, June 8, 2013

Asam Pedas D'santap

Asam Pedas Ikan Pari
Hari ni aku tak ada kelas mengaji Quran,  plan hari ni 
- service kereta 
- rumah my aunty 
- dan malam nanti jumpa adik di Puchong kebetulan hari ni harijadi dia. 

Ke Ampang rumah aunty melawat uncle yang tak sihat. Hampir 3 bulan aku tak jumpa mereka, kebetulan aku sibuk dengan kerja dan Mr Right pun outstation. Terkejut juga bila tengok my uncle kurus dan cengkung, katanya bermula dengan batuk dan sakit dalam perut. Sekarang ni sakit dalam perut dah ok cuma batuk yang masih belum sembuh. Dah hampir 3 bulan dia batuk, pergi klinik, hospital dah x-ray keputusannya tak ada penyakit lain, bermacam ubat semuanya tak membantu. Ya la kuasa Allah swt semua, sekarang ni aku nasihat my aunty bawa dia rujuk ke tempat perubatan / rawatan altenatif secara islam, mana tau ada yang tersilap makan dan sebagainya. 


Balik dari Ampang aku ke Wangsa Maju untuk service kereta... adoiii banyak kereta que dalam workshop, mekanik tu suruh kami datang dalam 2 jam lagi. Ok la kebetulan dah masuk waktu makan tengahari, kami singgah je la yang kedai yang terdekat.. D'santap Jalan Genting Klang masakan asam pedas. Pertama kali kami singgah kat sini, sebelum ni kalau melalui sini tengok je. Menu makan kat sini konsep ala carte, dah ada menu set. Setiap set ada nasi putih, masak asam pedas boleh pilih ikan pari, ikan tenggiri, ayam, daging etc, ulam dan sambal belacan. Kalau nak tambah lauk lain cuma ada telur dadar je. Aku pilih ikan pari masak asam pedas... Komen aku masakannya biasa je.

No comments: