Friday, June 21, 2013

New Toys!!!

Angkara nak jaga kesihatan dan seterusnya nak kurangkan berat badan aku di....anugerahkan alat mainan baru. Cross Trainer ni Mr Right beli minggu lepas, petang semalam sampai kat rumah. Waaahh bersemangat la aku petang semalam buat latihan... uuuhhh kau ingat hari ni exercises boleh terus kurus ke Cik Ya oiiii, sabar je la kan...obess nak kurangkan berat badan. Tapi buat sekejap pun dah penat, pertama kali aku cuba semalam exercises dalam masa 40 minit je, tu pun aku kayuh 3 minit berhenti..sambung kayuh.. kemudian berhenti sekejap tarik nafas...lepas tu sambung lagi.  Uhhhuu nak dapatkan 40 minit tu rasa teruk juga, tapi berpeluh la kaki pun rasa macam kejang.

Kelebihan Cross Trainer ni ialah boleh guna 2 fungsi iaitu berkayuh sambil duduk dan boleh kayuh sambil berdiri. Jadi tak da la rasa bosan...bila penat duduk boleh la berdiri betul tak.... Mesin ni boleh diubah-ubah step untuk kayuh...kalau nak yang ringan atau berat masa kayuh tu. Buat sementara ni akau ambil step yang paling rendah la...tak nak nanti terkejut urat saraf aku ni...nanti kejang pula kalau pilih step yang berat. Dalam screen tu boleh juga cek status degupan jantung. Cross Trainer ni harganya agar murah sikit kalau dibandingkan dengan jenama lain...lagipun masa kami beli ni harga promosi...harga asalnya 1500+, tapi kami dapat 900++. Lagi satu mesin ni tak ada bunyi langsung masa kayuh. Buat masa sekarang ni aku park je kat bilik tetamu, sebabnya kat situ ada tv dan ada pemandangan kat luar boleh la hilangkan rasa boring bila berkayuh tu. Ok la lepas ni aku update la status @ KPI kecemerlangan aku mengguna cross trainer ni. 

No comments: