Wednesday, December 21, 2011

Pisang Abu Goreng

Musim hujan ni kalau dapat makanan yang panas dan bergoreng memang sedap. Petang semalam balik kerja saya tengok stok pisang abu saya dah masak, memang elok untuk buat pisang goreng. Lagipun pisang abu ni saya kurang pasti menu apa yang boleh dimasak selain dari goreng. Mungkin kalau masak pengat boleh kot? Biarkan resipi tu...yang pasti selera saya hari ni nak makan makan pisang goreng panas.

Pisang goreng ni saya masak guna tepung beras + tepung gandum + telur + kelapa parut + air + sedikit garam & kunyit. Biasanya tepung gandum tu saya guna sedikit saja sebab saya tak suka tepung yang tebal melekat dekat pisang goreng. Boleh dikatakan dah lama saya tak membeli pisang goreng yang dijual dekat warung sebab saya sering kecewa bila pisang yang digoreng tu keras/belum betul masak. Ok la jemput makan pisang goreng panas-panas!!!

No comments: