Friday, December 30, 2011

Stock Vegie

Labu, lobak putih, sawi, bayam dan buah-buahan
Balik dari kerja petang semalam saya ke pasar malam area pejabat ni, kat sini setiap hari khamis dan ahad ada peniaga menjual makanan yang dah siap masak, sayur, buahan dan barang keperluan lain seperti pakaian dan aksesoris wanita. Tapi pasar malam ni tak seperti pasar malam di tempat lain sebab tak banyak pilihan. Biasanya kalau ke sini saya cuma beli sayur dan buah-buahan saja. Harganya pun berbeza dengan tempat lain; agak mahal sedikit, tapi bagi saya ok la sebab tak perlu nak keluar ke pasar lain.
Sayur yang dijual di sini dibawa dari Cameron Highland dan siap packing RM10=4 pack, bergantung pada sayur-sayur tertentu la. Sayur yang dijual kat sini memang segar begitu juga dengan buah-buahan banyak pilihan.
Ini stok vegie untuk seminggu, bila tengok sayur yang segar ni semuanya saya nak capai, bila dah bayar baru terfikir boleh ke saya habiskan semua ni sebelum sayur ini hilang kesegarannya. Agak-agaknya apa resipi saya akan masak dengan bahan-bahan yang ada ni. Tunggu!!!

No comments: