Thursday, December 15, 2011

Kek Sarang Semut

Kek sarang semut@span@gula hangus ni kalau nak citer dah banyak kali saya masaknya, tapi kali ni ada yang tak kena, kurang menjadi sarang semutnya. Tapi rasanya dan kelembutan tu tetap sedap. Mungkin kesilapan ni berpunca dari tepung yang saya guna. Sebelum ni saya guna tepung gandum atau tepung blue key, kali ni saya mencuba dengan tepung yang kawan saya bagi. Tepung ni sebenarnya produk dari luar negara untuk dipasarkan di Malaysia, memandangkan produk ni berasal dari negara Islam dan halal maka saya yakin tepung ni untuk dimakan. Tapi agak mengecewakan bila saya masak kek ni, mungkin tepung ni sesuai untuk buat kuih lain. Kalau berdasarkan pada produk ni boleh digunakan untuk semua kuih termasuk roti. Namun saya tidak salahkan tepung tu, mungkin ada cara tertentu untuk memasak mengunakan tepung tersebut.


Kek yang baru masak

Bila dah potong kek ini sarang ni kurang menjadi.

No comments: